Zajęcia zaczęliśmy od  poznania rodziny krowy oraz jej części ciała. Następne działania dzieci to:  

- rysowanie łąki metodą „Edukacji przez ruch” D. Dziamskiej na, której dzieci umieszczały wykonaną przez siebie krowę,

- układanie historyjki obrazkowej „Skąd mamy mleko”,

- nauka dojenia krowy,

- zabawy badawcze - porównywanie mleka świeżego ze śniegiem i konsystencji mleka i śniegu następnego dnia,

- zabawa w sklep - kupowanie wyrobów mlecznych,

- przygotowywanie i spożywanie mlecznych posiłków np. płatki na mleku, kanapki z żółtym serem, jogurt malinowy, makaron z białym serem i naturalnym jogurtem.

Podczas realizacji projektu dzieci były bardzo aktywne i chętnie wykonywały powierzone zadania. Wiedzą już skąd mamy mleko i jakie są jego wartości odżywcze. Chętnie je piją  tak jak Mikołaj, który niebawem odwiedzi wszystkie dzieci w domach.